Trynidad dołącza do turystycznej ekstraklasy

Turystyka na karaibskim Trynidadzie rozwija się w ostatnich latach w zawrotnym tempie. Wyspa szybko dołącza do turystycznych liderów regionu.

Trynidad, położony w archipelagu Małych Antyli u wybrzeży Wenezueli, ma ambitne plany związane z ruchem turystycznym. Władze wyspy stawiają sobie za cel siedmioprocentowy wzrost tego rynku w ciągu nadchodzącego roku. Liczba odwiedzających ma wzrosnąć do 380 tys. w skali roku, a średnie obłożenie bazy hotelowej ma wynieść 64 procent.

Wybrzeże Trynidadu
Zdjęcie: Thruston Benny/Unsplash

W bieżącym roku wyspę już zdążyło odwiedzić niemal 280 tys. turystów, a przecież sezon huraganów właśnie się kończy i na Trynidadzie zapewne ponownie zagoszczą tłumy.

Władze Trynidadu utrzymują, że ich celem jest stworzenie unikalnej marki, która będzie wyróżniać się na tle innych karaibskich wysp, oraz odpowiednie rozreklamowanie jej na świecie. Rząd opracował szczegółową „mapę drogową”, która ma zaprowadzić Trynidad na szczyty turystycznych rankingów.

Przedstawiciel fauny Trynidadu
Zdjęcie: Wayne Lee Sing/Unsplash

Plan działania jest naprawdę kompleksowy. Dużą uwagę zwrócono na rozdysponowanie środków z turystyki na rozwój lokalnych społeczności, które z kolei przyciągną jeszcze więcej odwiedzających i wzmocnią gospodarkę regionu.

Zdjęcie w tle: Bambusowy las na Trynidadzie, Stephen Bedase/Unsplash