Co pomoże usprawnić system bagażowy na lotniskach?

Nie ma nic bardziej denerwującego niż przedłużające się oczekiwanie na bagaż na lotnisku, a co dopiero jego zagubienie podczas przesiadki. Nowe technologie mogłyby rozwiązać te problemy. Czas, aby je wykorzystać w tym obszarze!
 
Podobno linie lotnicze coraz lepiej radzą sobie z bagażem, co przekłada się na mniej problemów z jego utratą. Najmniej strat, według Lonely Planet, odnotowano w Azji, gdyż utracono tam 1,8 toreb na 1000 pasażerów, w Stanach Zjednoczonych – 2,85, a w Europie – 7,3, co również nie jest najgorszym wynikiem.
 
Bagaż rejestruje się w czterech obowiązkowych punktach: odprawa, załadunek, transfer i przyjazd. Infrastruktura śledząca położenie naszych rzeczy osobistych nie przekracza zwykle podstawowego poziomu, przez co bywa problematyczna dla obsługi lotniska, a wszystko dla tego, że w wielu miejscach nie wykorzystuje się jeszcze cyfrowych środków.
 

Zdjęcie: Pixabay.
 
Czynniki, które wpływają na niewłaściwe obchodzenie się bagażem bywają różne, ale mogą wynikać ze zmniejszonej liczby pracowników, mniejszego budżetu i większej ilości pasażerów. Sytuacja komplikuje się, gdy podróżni mają ze sobą wiele walizek i toreb, a odbywają przesiadki. Obsługa musi wtedy przekierować bagaż do wielu miejsc docelowych i nie może niczego pominąć. Bez odpowiedniego zaplecza informatycznego wydaje się to karkołomnym zadaniem.
 

Zdjęcie: Pixabay.
 
Zebra Technologies z Illinois nawiązała współpracę z kilkunastoma greckimi lotniskami, które zmagały się z opóźnieniami z wydawaniem walizek, zgubami i kradzieżami. Amerykańska firma pomogła im wprowadzić system śledzący bagaż za pomocą komputerów przenośnych służących do skanowania i identyfikacji bagażu. Dzięki temu rozwiązaniu w bazie głównej można odnaleźć każdą torbę i pasażera na każdym etapie podróży.
 
Wprowadzenie cyfrowych systemów na poszczególnych lotniskach powinno być pierwszym krokiem do stworzenia zintegrowanej sieci łączącej wszystkie porty. Dopiero wtedy poczujemy, że nasz bagaż jest całkowicie bezpieczny. Przy współczesnych możliwościach zmiany mogą nadejść bardzo szybko, wystarczy tylko odpowiedni wkład pieniężny, a jak wiadomo inwestycja w zwiększenie zadowolenia klientów jest najlepszą inwestycją!
 
Zdjęcie w tle: Pixabay.